2018-03-23 15:00Pressmeddelande

Arriva tar över busstrafiken i Helsingborg

null

Skånetrafiken meddelade idag att man, efter upphandling, valt Arriva Sverige AB som entreprenör att driva den framtida hållbara stadstrafiken i Helsingborg. Avtalet löper i åtta år med start i juni 2019.

- Det här förstärker vår närvaro i södra Sverige och ger oss möjlighet att med motiverad personal och modern teknik fortsätta att utveckla kollektivtrafiken och där vårt mål är nöjda kunder, hela resan, säger Johan Åhlander, vd för Arriva Sverige AB.

Avtal kan tecknas först efter att tiden för avtalsspärr löpt ut.

För ytterligare information kontakta:
Johan Åhlander, vd Arriva Sverige AB, +46 737 873811, johan.ahlander@arriva.se
Christer Ekelund, Kommunikationschef, +46 723 514088, christer.ekelund@arriva.se

Arrivagruppen är en av de största operatörerna inom kollektivtrafiken i Europa. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål.

Sedan 2010 ingår Arriva i Deutsche Bahn (DB) och utgör koncernens varumärke för all persontrafik utanför Tyskland. Totalt har DB-koncernen cirka 300 000 medarbetare i 130 länder över hela världen.

Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 400 medarbetare, 800 bussar, 140 tåg och 50 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka. Arriva Sverige är en del i Arrivkoncernen som i sin tur ägs av Deutsche Bahn. DB grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Berlin. Man har verksamhet inom logistik- och transportsektorn och är 291 000 medarbetare i 130 länder.